Haber Detayı
27 Mart 2018 - Salı 10:55 Bu haber 18004 kez okundu
 
İMİB, 2023 hedeflerine odaklandı
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği, Türk doğal taşını dünyaya tanıtmak için en önemli organizasyon olan İzmir 24. Marble-Uluslararası Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı'na katılıyor. 2023 hedeflerinde maden sektörü için öngörülen 15 milyar dolarlık ihracat hedefine odaklanan İMİB, yeni pazarlar, pazar payı artışı ve markalaşmaya hız verdi.
YAPI Haberi
İMİB,  2023 hedeflerine odaklandı

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer

 

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği, Türk doğal taşını dünyaya tanıtmak için en önemli organizasyon olan İzmir 24. Marble-Uluslararası Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı'na katılıyor. 2023 hedeflerinde maden sektörü için öngörülen 15 milyar dolarlık ihracat hedefine odaklanan İMİB, yeni pazarlar, pazar payı artışı ve markalaşmaya hız verdi.

 

Türkiye’nin 500 milyar dolarlık 2023 yılı ihracat hedefi içinde maden sektörünün payı olan 15 milyar doların 7 milyar doları doğal taş sektörüne ait.İMİB, Türk doğal taşını dünyaya tanıtmak için Türkiye’deki en önemli organizasyon olan İzmir 24. Marble-Uluslararası DoğalTaş ve Teknolojileri Fuarı'na hazırlanıyor.

 

Fuarda, 13,9 milyar ton rezervi ile doğal taşın blok olarak ihracatında dünyanın en büyük tedarikçisi olan Türkiye'nin doğal taş çeşitliliği sergilenecek.

 

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer, Türkiye'nin yakın gelecekte doğal taş ihracatında en önemli ülke haline geleceğini söyledi. İhracatı artıracak en önemli donanımlardan birinin İzmir'deki Marble-Uluslararası Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı olduğunu belirten Dinçer "Türk doğal taşı markasını tüm dünyaya tanıtacağız "dedi. Havaların ısınmasına bağlı olarak çıkarılan 2018'in ilk doğal taş blokları, "Doğal taşı kaynağında deneyimleyin" sloganıyla fuarda görücüye çıkacak.

 

Hedef 6 milyar dolar

 

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin 2023 yılına yönelik 500 milyar dolar hedefi içinde doğal taş sektörünün 7 milyar dolarlık payını değerlendiren Dinçer, “2018 yılını maden sektörü için kritik bir yıl olarak değerlendiriyoruz. Çünkü bu yılı kaçırırsak sonraki yıllarda yüzde 40-45'lik artışlara ihtiyaç duyarız ki bu da gerçekçi bir hedef olmaz. Eğer Türkiye'nin 2023 yılı ihracat hedefi olan 500 milyar doları ve 15 milyar dolarlık maden ihracatı hedefini yakalamak istiyorsak, bu yıl da dahil her yıl en az yüzde 25'lik artış sağlamak zorundayız” diye konuştu. Bu yıl doğal taş sektöründe 2,5 milyar dolar olmak üzere maden sektöründe toplam 6 milyar dolar ihracat hedeflediklerini aktaran Aydın Dinçer, markalaşma çalışmalarının bu hedefin gerçekleşmesindeki rolüne değindi.

 

Dünya doğaltaş pazarının yüzde 10’unu gerçekleştirmelerine rağmen Türk doğaltaşının kalitesi ve çeşitliliği gözönüne alındığında hakettiği değeri görmediğine dikkat çeken İMİB Başkanı Aydın Dinçer, “Markalaşarak Türk mermerini tüm dünyaya tanıtmak istiyoruz. Doğaltaşımızın tasarım dünyasıyla entegrasyonunu sağlayabiliriz” dedi.

 

Hedef son kullanıcı

 

Türk mermerinin kalitesinin sektör tarafından bilindiği ancak tüm dünyada mimarlık ofislerinin ve son kullanıcının marka algısını artırmaya ihtiyaçları olduğunu kaydeden Dinçer şöyle devam etti: “Türk mermerini uluslararası pazarda markalaştırıp katma değerini yükseltmek için karar vericilere, proje hazırlayan mimarlara ulaşarak Türk mermerini tüm yönleriyle anlatmamız ve tanıtmamız gerekmektedir.  Son kullanıcının Turkish Stones’u tanıması sektörü düşük fiyat sıkıntısından kurtaracaktır. Bunun için ihtisas fuarlarının yanı sıra son kullanıcının veproje üreticilerinin, tasarımcıların mermerimizi tanıyacağı Milano’da, Miami’deki tasarım haftaları, Dünya çapındaki mimarlık bienalleri, festival vb. organizasyonlarda yer almak için çaba sarf ediyoruz.Turkish Stones markasının tanıtımında tüm üyelerimizin hassas kesim, paketleme ve terminler konusunda titizlik göstermesiyle de önemli bir yol katedebiliriz. Fransa’da uluslararası gayrimenkul fuarı MIPIM’de ilk büyük çıkışımızı yaptık. ‘I am Turkish Stone’ (Ben Türk Taşıyım) söylemiyle Türk doğal taşının dünyada aranan, sorulan, tanınan bir ürün olması en büyük hedefimiz.”

 

175 ülkeye ihracat

 

İstanbul Maden İhracatçıları Birliği’nin Milli Enerji ve Milli Maden Politikası çerçevesinde çalışarak  ekonomiye yaklaşık 40 milyar dolarlık katkı sağlayan bir sektörün üyelerini kapsadığına dikkat çeken Dinçer “Tamamen yerli  üretim gerçekleştirerek 175’e yakın ülkeye 5 milyar dolara yakın ihracat yapmamız nedeniyle cari dengeye pozitif katkı yapan bir sektör olarak büyümemizin Türkiye ekonomisine katkılarını da çok önemli görüyoruz” dedi. 2017’de yarısına yakını doğaltaş olmak üzere 4.7 milyar dolarlık ihracat yaptıklarını hatırlatan Aydın Dinçer, bu yıl yüzde 25 büyüme hedeflediklerini sözlerine ekledi.

 

Dünya doğal taş rezervinin yüzde 33’ü Türkiye’de

 

400’den fazla çeşit ve desen ve dünya rezervinin yüzde 33’üne sahip bir ülke olarak dünya pazarında çok daha iyi bir konuma gelebileceklerini ifade eden İMİB Başkanı Aydın Dinçer, Çin’in blok mermer-traverten ithalatının yüzde 54’ünü, Hindistan’ın yüzde 30’unu Türkiye’nin karşıladığını söyledi. İtalya’nın Hindistan’da yüzde 49 pazar payına sahip olduğuna dikkat çeken Dinçer “Biz de Hindistan’nın doğaltaş ithalatında yüzde 29 seviyesindeyiz. Ama bu rakam çok daha artabilir” diye konuştu.

 

Yeni pazarlara giriş yaparken, mevcut pazarlarda daha da güçlenme prensibiyle çalıştıklarını belirten Dinçer’in verdiği bilgilere göre Kanada, Meksika, Brezilya, Endonezya, Malezya Türkiye’nin büyüyebileceği pazarlar arasında yer alıyor. Kalitesi ve zengin renk seçenekleri ile fark yaratan Türk doğal taşları dünyanın önemli merkezlerindeki seçkin mekanlarda tercih ediliyor.

Kaynak: (Effect) - Effect Editör:
Yorumlar
Haber Yazılımı