TEDARİK DERGİSİ

AKSESUAR - PROFİL

Modern Mimari Yapılar “Alarmlı Güvenlik Kilidi ile Tüm Dünyaya Ulaşacağız”

Nisan 01
11:29 2014

Modern Mimari Yapılar Genel Müdürü Ayhan Yardım, 2013 yılının değerlendirmesi ve 2014 yılı hedefleriyle ilgili yaptığımız söyleşide, piyasaya sundukları Alarmlı Güvenlik Kilidi ve çalışmalarıyla ilgili, sorularımızı yanıtladı.

modern

 

Firmanız açısından 2013 yılını değerlendirir misiniz?

2012 Yılı 2013 yılından daha iyi bir yıldı. Hepimizin bildiği gibi Türkiye’de baş gösteren olaylar, ramazan ayı ve ardından gelen yaz ayı rehavetiyle beraber, 2013 yılı beklentileri karşılayamadı. Bu sebeple de 2012 daha iyi bir yıldı diyebilirim. 2014 Yılının da bu gelişmeler ışığında ülkemiz için kayıp bir yıl olacağı görülüyor. O yüzden firma olarak 2014 yılında daha çok yurtdışı piyasalarında büyümeyi hedefledik ve bu konuya ağırlık vereceğiz.

modern

2013 yılında yeni yatırımlarınız oldu mu?

2013 yılında Alarmlı Güvenlik Kilidimizi ilk kez Kapı Pencere Fuarı’nda sergiledik ve piyasaya sunduk. Özellikle bu ürünümüzle alakalı yeni pazar arayışları ve ürün hakkındaki gelişmelere ağırlık verdik.

2013 yılında katıldığınız etkinliklerden bahseder misiniz?

Tüyap’ta düzenlenen 2013 İstanbuL Pencere fuarına katıldık ve ürünlerimizi sergiledik. Bunun dışında yurtdışında düzenlenen fuarları ziyaret ettik. Almanya’da düzenlenecek Fensterbau Frontale Nürnberg Fuarı için yerimizi ayırttık.

Yurtdışı satışlarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Yurtdışı satışları konusuna şu ana kadar gerekli önemi göstermedik. Ancak bundan sonra bu konuya ağırlık vereceğiz ve yeni pazarlar bulup, bu pazarlara ürünlerimizi göndereceğiz. Konu ile ilgili çalışmalarımız başladı, kısa sürede de karşılığını alacağımızı düşünüyoruz.

modern

Piyasaya sunduğunuz Alarmlı Güvenlik Kilidi hakkında bilgi verir misiniz?

Alarmlı Güvenlik Kilidinin üç tane temel özelliği var. Birincisi hırsız kapı ya da pencereyi açmak istediği zaman, ufak bir hareketle kilit yüksek sesle çalacak ve kapı ve pencere açılmayacaktır.

İkincisi; ufak çocuklar balkon kapısı ya da pencereyi açmak istediklerinde pencere açılmayacak, hem de çıkan ses ebeveynleri uyararak tehlikeyi engelleyecektir.

Üçüncü en önemli özelliği ise bu kadar ekonomik fiyatlara ulaşılabiliyor olmasıdır. Şu anda dünyada bu özelliklere sahip bu kalitede bir ürün daha yok.

Renk olarak beyaz, açık kahve ve koyu kahverengi olarak üretiyoruz. Türkiye’deki diğer güvenlik kilitlerinin oldukça üzerinde bir gramajla üretim yapıyoruz. Sadece boş zamak ağırlığı 265 gm olarak piyasaya sunuyoruz. Şu anda 70 gr. 100 gr. güvenlik kilidi üreten arkadaşlarımız olsa da, olması gereken malzeme ağırlığı bizim ürünümüzde olan ağırlıktır. Bu sebeple de ürün oldukça dirençli ve kalitelidir.

Ürünümüz patent koruması altında. Biz de bunu korumak için Türkiye’de ve dünyada gerekli mücadeleyi yapmaya devam edeceğiz.

Bu ürün nerelerde kullanılabilir?

Şuanda piyasada satılan güvenlik kilitlerin neredeyse tamamı plastik pencerelerde kullanılıyor. Bizim güvenlik kilidimizi PVC Pencere ce Kapıların dışında, altındaki takozları kullanamadan çelik kapıda, alüminyum ve ahşap pencere ve kapılarda kullanabilir. Emniyet kilitleri genellikle alt katlarda oturanlar tarafından güvenlik kilidi olarak tercih edilirken, bizim kilitlerimiz eğer ufak çocukları varsa 10. katta da kullanılabiliyor. Hatta KULLANILMALIDIR. Bunun pazarlama ya da satışla bir alakası yok. Bu bir güvenlik önlemidir ve mutlaka alınması gereklidir. Piyasadaki kaliteli muadil ürünleri de temin edebilirler.

Bu işin bir de manevi tarafı var. Dünyanın birçok yerinden bu ürün olmasaydı belki de çocuğum aşağı düşecekti denilecek. Böyle bir durumu engelleyecek olmamız bize ayrıca huzur veriyor. Olaya sadece fiyat olarak bakanlara ise söyleyecek çok fazla şey yok.

modern

Bu ürünü kimler kullanabilir?

Bizim ürünümüze bir banka ulaştı ve gri renkte talep ettiler. Gri renk henüz tamamlanmamış olmasına rağmen, bizim için güvenlik önemli deyip, ürünü aldılar. Bu da bizi çok mutlu etti. Bazı bankaların PVC – alüminyum pencere ve kapıları var. Onun dışında anaokullarında ürün rahatlıkla kullanılabilir. Bu ürünle alakalı ilk uygulamayı da giriş katında oturan anne babamın evinde kullandım ve test ettikten sonra hem içim rahatladı hem de doğru bir ürün ürettiğimizi anladım.

Müşteri kitlenizi kimler oluşturuyor?

Ürünümüzün satışını aksesuar toptancıları üzerinden gerçekleştireceğiz. Ürünün daha tanınması açısından da Türkiye’de etkili olan bir profil firmasıyla çalışmayı düşünüyoruz. Konuyla ilgili çalışmalarımız devam ediyor.

Firmanızı rakiplerinizden ayıran özellikler nelerdir?

Güvenlik kilidi konusunda piyasada rakibimizin olduğunu düşünmüyoruz. Kendileriyle aynı ürünü satmadığımız için biz farklı bir kulvardayız. Bizim ürünümüz hem kalite hem de işlevsellik açısından çok farklı bir konumda.

modern2013 yılında en çok talep gören ürününüz hangisi oldu?

2013 yılında da en çok talep gören ürünümüz cam balkon sistemlerimiz oldu. Türkiye’nin popüler ürünü cam balkon ama bizim için birazcık da bitmiş bir ürün. Bir cam balkon yapabilmek için bir dükkân açmanıza, yüklü mal almanıza ya da makine almanıza gerek yok. Bizim gibi belli ve oturmuş bir kadroyla çalışan firmaların sadece cam balkon ile yola devam etmesi mümkün değil. Herkesin kolaylıkla ulaşabildiği ve yapabildiği bir ürünle rekabet edebilmek çok zor.

2014 yılının nasıl bir yıl olacağını düşünüyorsunuz?

Türkiye için belki olmayacak ama firmamız için ciddi atağa kalkacağımız bir yıl olacak. Almanya’da düzenlenecek Fensterbau Frontale Nürnberg Fuarına katılacağız. Dünyanın her yerinden gelen insanlarla bir araya gelip, ürünümüzü dünyanın diğer ülkelerinde de ürünümüzü tanıtabileceğiz. Alarmlı güvenlik kilidimizi ne kadar fazla ülkeye satabilirsek o kadar memnun olacağız.

Katılmayı planladığınız başka fuarlar da var mı?

Sektörümüzle alakalı olarak düzenlenen fuarları sürekli değerlendiriyoruz. Yurtiçinde de yurtdışında da fuarları takip edeceğiz ve katılacağız. Bunun yanında yurtdışı firmaları da ziyaret ederek çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Piyasaya sunmayı planladığınız yeni ürünleriniz var mı?

Türkiye’de olmayan en az 10 adet yeni ürün üzerine çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu ürünleri de piyasaya sunduğumuzda çok ciddi ses getireceğini düşünüyoruz.

Sektördeki sıkıntılar ve çözüm yolları hakkında neler söylemek istersiniz?

Herkes kendi şirketini, kendi doğrularıyla, kimsenin hakkına el uzatmadan yönetmelidir. Bu yapılırsa herkes kendi çıkış yolunu bulur ve sektör düzelir. Etik değerler içerisinde davranılırsa, kimse kimseyle sorun yaşamaz. Genelde de öyle davranılmadığı için sorunlar çıkıyor. Bu konuda da bizim herhangi bir şey söylememiz hiçbir şeyi değiştirmez.

Bizim 7 milyar potansiyel müşterimiz var. 70 milyona göre hareket edip, birbirimizi baltalamayalım. Diğer ülkeler nasıl çalışarak, kafayı yorarak ürünlerini dünyaya pazarlayabiliyorsa, biz de gidip kendi ürünlerimizi satabilmeliyiz. Bunun için de kaliteli üretim ve ticari ahlak yeterli olacaktır. 

modern


www.modernbalkon.com


Benzer Konular

Yorumlar