TEDARİK DERGİSİ

AKSESUAR - PROFİL

ALPENA “Uygulayıcı ve Proje Firmalarına Ürün Tedariği Ve Detay Çözümler Sunuyoruz

Nisan 05
11:27 2014

AÇM Alüminyum Çözüm Merkezi Şirket Müdürü Erkan Cömert, kendisiyle gerçekleştirdiğimiz söyleşimizde hem PVC hem de alüminyum sektöründe Ar-Ge’ye yatırımların yapılması gerektiğini vurguladı. Cömert, firmaları ve çalışmalarıyla ilgili sorularımızı da yanıtladı.

 

Alpena Yapı Elemanları’nın çalışmaları ve geldiği nokta ile ilgili okuyucularımızı bilgilendirir misiniz?

 Alpena 1995 yılının Temmuz ayında kurulan, geçmişi 20 yıllık bir firmadır. Kurulduğumuzda sadece 4 kişi ile PVC aksesuarları satarken, geldiğimiz noktada 100 personelimizle, toplamda 9.000 m² alanda yapı elemanları konusunda hizmet vermekteyiz.

Zaman içerisinde sektörün de bizi yönlendirmesiyle cam balkon, otomasyon sistemleri, alüminyum satışı gibi alanlara da yöneldik. Alüminyum ve PVC aksesuarlarında daha iyi hizmet verebilmek için Ankara’nın Siteler ilçesinde de faaliyetlere başladık. Buradaki 200 m² şubemizi 7.yılımızda 3.500 m² alana çıkmayı başardık.

Grup şirketlerimiz Alpena Balkon Camlama, Alpena Yapı Elemanları, AÇM Alüminyum Çözüm Merkezi ve Alpena Yapı Otomasyon olarak sıralayabiliriz.

alpena

G-U Yapı Elemanları’nın 12 yıldır bayiliğini yapmaktayız. Bu süreç içerisinde bize verilen bölgede müşterilerimize en iyi hizmetle ulaşmaya gayret gösteriyoruz. Ankara, Kırıkkale, Yozgat, Çorum, Tokat, Amasya, Sivas gibi illere bizzat pazarlama faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.

Alüminyum konusunda AÇM ile bir yıldır faaliyet gösteriyoruz. Uygulayıcı ve proje firmalarına ürün tedariki ve detay çözümler sunuyoruz. Bu konudaki çalışmalarımızla da sektörde büyük beğeni topladığımızı söyleyebilirim.

Bayiliğini ve satışını yaptığınız ürünler hangileri?

Akpa Alüminyum, duşakabin aksesuarları ve camları, kapı panelleri, ahşap, alüminyum, PVC imalatçılarına Almanya’dan getirdiğimiz özel aksesuarlar, Dorma bayiliği, Mertcan Alüminyum, Ekol Alüminyum Aksesuarları, Bedeloğlu küpeşte Aksesuarları, Aso vida’nın Anadolu bayiliği, Kale kilit Sistemleri, Akbulut Sineklik ürünleri, Windoform Aksesuarları, İmat Aksesuar, Sistem Metal Kompozit , Tremco illbruck ve Akizo mebranları olarak sıralayabilirim.

Geride bıraktığımız yıla göre bu sene nasıl başladı ve devam ediyor?

Aslında sıkıntılar 2009 yılında çok fazla idi ve ülke olarak çok zor bir yıl geçirdik. 2010 yılında 2009’dan kurtulanlar sektöre paralel oranda bir büyüme gösterdiler. Biz 2012 yılında bir atılım yaparak alüminyum profil ve aksesuarlarını satmaya başladık. Bu satış bizi yüzde 40’lar derecesinde büyüttü. Ama kazanç anlamında alüminyumda beklenilen kar oranlarını elde edemedik. Piyasada çok ciddi rekabet var. Eğer aksesuarlar olmasa profilden kazandığımız karlarla şirketi çevirmemiz oldukça zor. Bizim gibi sistem profili satan firmaların kar marjları oldukça düşük. Yüksek miktarlarda da satış yapınca bu sefer de riskler büyüyor. Tüm bu unsurlara rağmen yine de oldukça memnunuz. Büyük projelerde barter sistemi çok arttı. Ancak bu barter sisteminin adına biz ‘batır’ diyoruz. Çok iyi yerlerden iyi mülkler alınmadığı taktirde ya da çevirecek sermeye olmazsa bunun sonu batıştır.

2014 yılında büyüme hedefimiz %25 civarındadır. Bu büyüme oranına sektörün büyümesinin de etkisi olacaktır.

alpena

Satınalma ve satış politikalarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Aralık 2014 ve Ocak 2015 arasında hangi firmadan ne alacağız, raflarımızda stoklarımızda ne olacak önceden belirliyoruz. Yıl içerisinde farklı ürünlerin de alımını yapıp, satışlarını gerçekleştiriyoruz.

En çok talep gören ürünleriniz hangileri?

Alüminyum aksesuarları konusunda mutlak bir önceliğimiz var. Satışlarımız da grup bünyemizde ahşap oranı % 10’luk seviyededir. PVC % 40, alüminyum da % 50’lik orandadır.

Önümüzdeki dönemlere ait hedeflerinizden bahseder misiniz?

2014 yılında yaptığımız yatırımların karşılığını almak için çalışacağız. Kendimize koyduğumuz hedeflere ulaşmak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Her zaman planları olan ve bu plan ve hedeflerine ulaşan bir firma olduk. Bundan sonraki süreçte de bu başarımızı sürdürmek için çalışacağız.

Piyasa koşullarından ve sektörde karşılaştığınız sıkıntılardan bahseder misiniz?

Alüminyumdaki rekabet, PVC sektöründekine dönecek gibi geliyor. Alüminyum çok kıymetli bir metal. Sektördeki büyük fabrikaların tamamının presleri dolu. Çok ciddi oranlarda üretimler yapılıyor ve dolayısıyla bu ürünlerin piyasaya çıkması gerekiyor. Firmalar yaptıkları yatırımın karşılığını almak için sürekli tam kapasite ile çalışıyorlar. Vadeler açılmasa da, fazla üretim sektörü sıkıntıya sokacaktır.

Sektörün gelişmesi için mutlaka Ar-Ge yatırımlarının artırılması gerekiyor. Bu konuda daha fazla yatırım yapılması gerekiyor. Sektörde eski düzen devam ediyor. Hem alüminyum da hem PVC’de yeniliklere açık olmamız gerekiyor. 20 yıllık doğrama mantığının artık değişmesi, yeniliklerin sunulması lazım.

alpena

Firmanızı ve ürünlerinizi rakiplerinden ayıran özellikleri nelerdir?

En büyük özelliğimiz verdiğimiz hizmettir. Müşterinin işinden zarar da etsek o işi mutlaka çözer kendilerini zor durumda bırakmayız. Bunun karşılığını en iyi şekilde aldığımızı söyleyebilirim.

Sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Aramızdaki çürük yumurtaları barındırmamamız gerekiyor. Sektörün kendi içerisinde dayanışma içerisinde olması ve sıkıntı olabilecek firmaları birbirine haberdar etmesi gerekiyor. Bu farklı yollarla yapılabilir ve şirketler sıkıntılarından biraz olsun kurtulabilirler. Zaten kar oranlarının düşük ve risklerin yüksek olduğu bu sektörde böyle bir dayanışma olursa, firmalar hiç değilse ödeme konularında sıkıntıya girmemiş olurlar.

alpena


Benzer Konular

Yorumlar