TEDARİK DERGİSİ

KÜPEŞTE

ARGESAN “Takip ve Taklit Edilen Bir Firmayız“

Haziran 25
12:19 2013

 TedarikDergisi.com okuyucuları için firmanızı tanıtır mısınız? Firmamız, 1990 yılında şahıs firması olarak kuruldu. Kurulduğumuz dönemde çalışmalarımız kalıpçılık üzerineydi. Plastik enjeksiyon, metal kesme – bükme, derin çekme, metal enjeksiyon gibi ürünlerin üretimini 1995 yılına kadar sürdürdük. 1995 senesinde küpeşte korkuluk aksesuarları konusunda birkaç parça ile üretime başladık. 2000 yılına kadar hem bu parçaları yaptık, hem de kalıp işine devam ettik. 2000 yılından sonra ise küpeşte sektörüne ağırlık verdik. O yıldan beri de her yıl kendimizi geliştirerek ikibin ürüne yaklaştık. Model bazında da 800’e yakın ürünümüz var. Ortalama 2600m² kapalı kapalı alanımızda, tüm ürünlerle birlikte 20 tona yakın ürün işliyoruz ve piayasaya sunuyoruz. Yenilik anlamında bahsetmek gerekirse, 1500m² bir showroom hazırladık. Satış, proje tasarım ve ihracat gibi çalışmalarımızı yeni yerimizde biraraya getirdik.  Esas özelliğimiz detay çözümleri sunabilmemizdir. Özel siparişler konusunda da müşteirlerimize yardımcı oluyoruz. Teknik personelimizin bu konudaki başarısından dolayı tercih edilen bir firmayız. Ürün çeşitlerinizden bahseder misiniz? Cephe aksesuarları, cam bölme aksesuarları, küpeşte aksesuarları, engelli vatandaşların farklı alanlarda kullandıkları ekipmanlar, kapı sundurmaları, kapı kolları, duş aksesuarları gibi birçok ürünümüz var. 6 eksenli lazer sistemimiz sayesinde işleme ve farklı kesimleri de yapabiliyoruz. Farklı figürler yapabildiğimiz gibi müşterilerilerimizin isteklerini de karşılayabiliyoruz. Küpeşte konusunda ne tür ürünleriniz var? Esas ana iş kolumuz küpeşte aksesuarları ve bağlantı elemanlarıdır. Aynı görevi görecek farklı ürünlerimiz var. Farklı detayları da çözebiliyoruz. Bu detay ürünlerin talep görmesi halinde de zaman içerisinde seri üretime geçirebiliyoruz. Ürünlerimizin tamamını birinci sınıf malzemeden üretiyoruz. Farklı malzemelerle üretim yapıp, ucuza piyasaya sunan meslektaşlarımız da var ama kullandıkları malzemelerden dolayı ürünleri zaman içerisinde kararabiliyor ya da beklenen verimi veremiyor. Biz böyle bir durumla karşılaşmamak için en kaliteli ürünlerle malzemelerimizi imal ediyoruz.  Profil konusunda satıcı konumunda değiliz ama müşterilerimiz talep ederse, kaliteli ürünleri kendilerine sunabiliyoruz. Ama dediğim gibi esas özelliğimiz detay çözmektir. Üretimini gerçekleştirdiğiniz malzemeleri kimlere satıyorsunuz? Bayilik sistemiyle çalışmıyoruz. İsteyen herkes bizden ürün alabiliyor. Türkiye’nin heryerine çalışıyoruz. Aldıkları ürün miktarına göre de iskonto yapabiliyoruz. Ayrıca yurtdışında da bağlantılarımız var. Bu anlamda farklı ülkelere de üerünlerimizi göneriyoruz. 2012 yılı firmanız açısından nasıl geçti? 2012 çok iyi bir yıl değildi. Ciro bazında önceki seneye göre belli bir miktar düşüş yaşadık. Bunnu da en önemli sebebini, piyasadaki düşük kaliteli ürünlerin düşük fiyatlarla satılmasına bağlıyorum. Paslanmazın piyasaya pahalı gelmesi sebebiyle insanlar biraz daha geri çekildiler. Alüminyum ön plana çıkmış gibi görünmesine rağmen, uzun ömürlü olmasından dolayı  ileride tekrar bu ürünlere ilgi artacaktır. Taklitlerimizin artması, müşterinin bu konularda bilinçsiz olması gibi de etkenleri sayabiliriz. Yeni ürünleriniz hakkında neler söylemek istersiniz? Yeni bir ürünün piaysaya tanıtılıp saıtılması iki seneyi bulur. Bizim şuanki ürünlerimiz beklentileri tam olarak karşıladığı için yeri ürünümüz yok. Ama talep ve ihtiyaç halinde yeni üretimlerimiz de olacaktır. Katıldığınız ve katılmayı planladığınız fuarlar hakkında ilgi verir misiniz? İstanbul ve Ankara Yapı Fuarı’larına katıldık. Tüyap Pencere Fuarı’nın yanı sıra yapı fuarlarının da tamamına katılacağız. Ayrıca yurtdışında Dubai, Moskova gibi ülkelerdeki fuarlara da katılacağız. 2013 Firmanız açısından nasıl geçiyor.nasıl bir yıl olacak? Biz her yıl kendi işimize bakıyoruz. Bu yıl reklam ve tanıtım faaliyetlerine ağırlık veriyoruz. Bugüne kadar bu konuda çok fazla çalışma yapmadık ama bu sene yapıyoruz. Daha detaylı, daha özel, daha spesifik ürünler çıkarmayı düşünüyoruz. Yeni ürünler çıkarıp, bunları tüketicilerle buluşturacağız. Sektörü nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektör maalesef geriye gidiyor. Bundan 10 sene önce paslanmaz küpeştenin mtül’ü 150 dolara yapılırken, şimdi 80-90 liraya korkuluk yapanlar var. Bu 10 senede işçilik, malzeme gibi ürünlerin fiyatları artarken, müşterilere verilen fiyatlar bu seviyelere düştü. Bunun da tek sebebi düşük kaliteli malzeme ve işçilikten kaynaklandı. Gelecekte kaliteye önem veren ve işini ciddiye alan firmaların ayakta kalıp, sektörü yukarılara taşıyacağını düşünüyorum. Firmanızı rakipelrinizden ayıran özellikler neler? Biz hiçbir zaman işçilik ve malzeme kalitesinden taviz vermeyiz. Bu bizim için fiyat anlamında dezavantaj oluştursa da, geleceğe yönelik düşündüğümüz için bunu yapmaya devam edeceğiz. Diğer meslektaşlarımızı da rakip olarak görmüyoruz. Biz takip edilen, bir çok ürünü olan bir firmayız. Diğerleri bizim çok satılan ürünlerimizi taklit edip, piyasaya sunuyorlar. Biz ise olmayanı piyasaya sunuyoruz. Son olarak iletmek istediğiniz bir mesajınız ya da bahsetmek istediğiniz bir konu var mı? Nihai tüketicinin mutlaka bilinçlenemesi ve ödediği paranın karşılığnı istemesi gerekiyor. Çalıştığı kişilerin geçmişini ve işine verdiği önemi mutlaka iyi analiz etmeliler. Aynı şekilde mütahhitler de işin maddi kısmıyla ilgilendikleri için sektörde bitakım olumsuzluklar yaşanıyor. Bunların olmaması için kaliteye ve iyi ürüne mutlaka öncelik verilmesi gerektiğini düşünüyorum. www.argesan.com.tr info@argesan.com.tr 0312.395 30 38

Benzer Konular

Yorumlar